Verkiezingsposters grof beklad

De afgelopen dagen zijn er meerdere verkiezingsposters van de VVD verwijderd, deels overgeplakt en beklad. Het vernielen van verkiezingsposters staat haaks op alles waar wij als liberalen voor staan: de vrijheid van meningsuiting en respect voor de mening van andersdenkenden.
Het bekladen van verkiezingsposters met nazi-symbolen is niet alleen verwerpelijk, het getuigt ook van weinig voeling met de Puttense samenleving en al diegenen die onder het nazi-regime hebben geleden. En het is ook een volstrekt gebrek aan respect voor volksvertegenwoordigers, ongeacht of het om VVD’ers gaat of leden van andere politieke partijen. In een open democratie kruisen wij op basis van argumenten en overtuigingen de degens met elkaar en niet anders. Laten we gewoon van elkaars spullen afblijven. Inmiddels zijn alle posters vervangen en hoeft niemand meer tegen deze Nazi uitingen aan te kijken.
Vrijheid is een van de kernwaarden van de VVD. In Nederland mag je zijn wie je bent en je eigen mening hebben. Laten we in Putten het goede voorbeeld geven en elkaar respecteren.
Met vriendelijke groet,
Namens VVD Putten