Besluit flexwoningen Putten heeft ‘grote impact’

"Een betrouwbare overheid houdt zich aan afspraken. Woord houden."

De VVD is voorstander van het zo snel mogelijk bouwen van woningen in Putten en dus ook flexwoningen. ,,Dit zal zeker een positieve uitwerking hebben op de druk op de woningmarkt. En dat houdt in dat met name voor starters de wachttijden verkort worden. Waar wij ons niet in kunnen vinden zijn de door het college voorgestelde locaties. De flexwoningen bouwen bij de entree van Putten op een open perceel aan de rand van het dorp. Een slechtere locatie is nauwelijks denkbaar. Bij de bouw van de kerk zijn vooraf aan de omwonenden toezeggingen gedaan door het college over de inrichting van dit gebied. Daarom zijn er toen geen bezwaren ingediend door deze bewoners. Diezelfde buurtbewoners zijn nu niet geïnformeerd, het kerkbestuur overigens wel, en dat is een zeer vreemde volgorde. Een betrouwbare overheid houdt zich aan afspraken. Woord houden, dat moet SGP-wethouders toch aanspreken. Waar dan wel bouwen is de vraag. Putten-Zuid heeft bij de VVD een grote voorkeur. Nu een mooi kans om door te pakken. Misschien is er nog wel ruimte naast of later op de beoogde supermarkt. Maak daar een mooi complex van in plaats van een blikken doos.”

Lees hier het hele artikel.